سوء استفاده از کودکان در تبلیغات را ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی!
سرخط خبرها
پرسش‌های حقوقی بانوان | راهکار اثبات قصور پزشکی برای سقط جنین

پرسش‌های حقوقی بانوان | راهکار اثبات قصور پزشکی برای سقط جنین

  • کد خبر: ۱۷۹۲۰۲
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
تجویز دارو از سوی یک دکتر باعث سقط جنین شده است، اما این دکتر زیر بار نمی‌رود. چطور می‌توانم ادعایم را ثابت کنم؟

به گزارش شهرآرانیوز، در این بخش به پرسش‌های حقوقی بانوان پاسخ داده می شود. سوالات خود را با ما در میان بگذارید. اجازه دهیم زندگی‌هایمان زیر سایه قانون شیرین باقی بماند.

اختلافات خانوادگی من و همسرم زیاد شده است. میخواهم به مشاوره قبل از طلاق بروم. البته حفظ زندگی هم اگر امکانش باشد برایم مهم است. چند جلسه در مشاوره قبل طلاق میتوانم شرکت کنم و کدام مراکز دراینباره از نظر حقوقی مشاوره میدهند؟

برای رسیدن به بهترین و مؤثرترین راهکارهای حل معضلات زوجین، بهتر است قبل از هر تصمیمی از مشاوره استفاده شود. طبق قانون حمایت از خانواده، مراکز مشاوره خانواده در سراسر کشور ایجاد شده است و متقاضیان طلاق باید قبل ‌از هر اقدامی ابتدا مشخصات خود را در سامانه تصمیم طلاق ثبت و نوبت مشاوره دریافت کنند. در این جلسات، ممکن است اختلافات جزئی فیصله یابد و سوء‌تفاهم‌ها برطرف شود.

***

بعد از دو سال جدایی، میخواهم با همسرم آشتی کنم. آیا باید شرایط جدید و مهریه را بنویسیم یا میشود آنچه را در گذشته بوده است ترتیب اثر داد؟

اگر منظور از جدایی طلاق است، در صورت بازگشت، هم می‌توان همان شرایط سابق را در نظر گرفت هم با شروط جدید زندگی دوباره را آغاز کرد اما اگر منظور از جدایی طلاق نیست و صرفا مدت دو سال است که به واسطه مشکلات از یکدیگر دور بوده‌‌اید، بازگشت شما با همان شرایط سابق خواهد بود. البته قابل ذکر است که می‌توان درباره افزودن یا کاستن از شرایط قبل نیز که در سند ازدواج بوده است اقدام کرد.

***

یکی از بستگان نزدیک با ایجاد اختلاف بین من و همسرم قصد ایجاد مشکل دارد. راهنمایی بفرمایید چطور می‌‌توانم از ایشان شکایت کنم.

ابتدا پیشنهاد می‌شود رابطه با افراد سمی اطراف خود را قطع کنید و با صراحت درباره نظرتان با آن‌ها گفت‌و‌گو کنید و اجازه دخالت را بگیرید. این را در نظر داشته باشید که امکان طرح شکواییه به واسطه ایجاد اختلاف وجود ندارد. البته در صورتی که در گفتمان فرد مذکور کلماتی به کار رفته باشد که گویای توهین یا افترا و ... باشد، می‌توان به شکایت کیفری اقدام کرد.

***

تجویز دارو از سوی یک دکتر باعث سقط جنین شده است اما این دکتر زیر بار نمیرود. چطور میتوانم ادعایم را ثابت کنم؟

باید به دادسرای ویژه امور پزشکی، دادسرای عمومی یا دادسرای انتظامی مراجعه و شکایت خود را ثبت کنید تا با ارجاع به پزشکی قانونی و تحقیقات، پرونده بررسی شود و در صورت قصور پزشک، رسیدگی لازم صورت گیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.